مقالات

مقالات خرید و فروش ویلا در شمال

نکاتی که برای خرید ویلای ساحلی در شمال باید بدانید!

خرید ویلا ساحلی در رویان

خرید ویلای ساحلی در شمال

در این مقاله می­خواهیم در ارتباط با نحوه خرید و فروش ویلا ساحلی در شمال کشور صحبت کنیم. بنابراین لازم می­بینیم که قبل از رسیدن به موضوع اصلی، ابتدا شمال کشور را به لحاظ نقشه و لوکیشن بررسی کنیم و سپس مناطقی از شمال را که بیشتر در بورس خرید و فروش ویلا ساحلی هستند، مشخص نماییم.

 

10 نکته مهم جهت خرید و فروش ویلای ساحلی در شمال

1)نقشه شمال کشور و لوکیشن دقیق آن به چه صورت می­باشد؟

از طریق گوگل مپ و بدست آوردن نقشه زیر، می­توانید جایگاه دقیق شمال کشور را مشاهده نمایید.

2) استان­ها و شهرهای ساحلی شمال کشور کدامند؟

استان­های گلستان، مازندران و گیلان جزء استان­های شمالی کشور می­ باشند.

استان گلستان در ضلع شرقی نوار ساحلی شمال کشور قرار داشته و به لحاظ ساخت و ساز و خرید و فروش ملک در شمال کشور، رونق چندانی ندارد.

همچنین نوار ساحلی این استان نسبت به دو استان دیگر به لحاظ مرغوبیت، جهت خرید و فروش بسیار کمتر می­ باشد و بعلت دوری از پایتخت کشور نیز مردم کمتری به سمت استان گلستان رغبت نشان می­دهند.

استان گیلان ولی به نسبت استان گلستان در وضعیت بهتری قرار دارد. استان گیلان در ضلع غرب نوار ساحلی شمال کشور قرار گرفته است.

جاده تهران به رشت یکی از عوامل بسیار مهم در جذب سرمایه ­گذار و توریست به سمت شهرهای ساحلی استان گیلان بوده است.

همچنین استان گیلان در برخی از شهرها، همانند زیباکنار، پیشرفت چشمگیری داشته، و ساخت و ساز و خرید ویلای ساحلی در شمال در شهر زیباکنار طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شهرهای آستارا و بندر انزلی نیز در زمینه ساخت ویلا و خرید ویلا ساحلی در شمال کشور در استان گیلان مطرح می­باشند.

ویلاهای ساحلی با طرح­ها و نقشه­ های متفاوت بصورت مستقل و شهرکی را می­توانید در استان گیلان و شهرهای ذکر شده خریداری نمایید.

خرید ویلای ساحلی در شمال نوشهر

اما یکی از قدیمی­ ترین مکان­ها در شمال کشور که مقصد خیلی از مسافرین و مشتریان ویلا ساحلی و زمین ساحلی بوده است مربوط به استان مازندران می­باشد.

خرید ویلای ساحلی در مازندران که در مرکز نوار ساحلی شمال کشور واقع شده بیشتر مطرح است.

استان مازندران نسبت به دو استان شمالی دیگر مزیت­ های مختلفی جهت خرید خانه ساحلی در شمال، خرید زمین ساحلی در شمال و یا هر نوع سرمایه­ گذاری دیگر را داراست.

یکی از دلایل مهم انتخاب استان مازندران در اولویت اول جهت خرید ویلای چسبیده به دریا، ویلای ساحلی روبه دریا، ویلای ساحلی مستقل و یا شهرکی، نزدیکی به پایتخت کشور می­باشد.

استان مازندران از سه شاهراه اصلی، یعنی جاده چالوس (جاده کندوان)، جاده هراز (جاده آمل) و جاده فیروزکوه (جاده قائمشهر) به پایتخت کشور، تهران متصل می­شود.

بیشترین تردد بین تهران و شهرهای نوار ساحلی شمال کشور از مسیرهای جاده چالوس و جاده هراز می­ باشد.

بهمین دلیل خرید ویلا با ساحل اختصاصی در استان مازندران بیشتر مشهود می­باشد.

– یکی دیگر از دلایل اشتیاق بیشتر مشتریان و سرمایه ­گذاران به استان مازندران جهت خرید و فروش و یا ساخت و ساز در بخش ساحلی استان مازندران، نزدیکی ساحل و جنگل در شهرهای این استان می­باشد.

این عامل یکی از تفاوت­های اصلی بین استان مازندران با دو استان شمالی دیگر می­ باشد.

در استان مازندران به ویژه غرب این استان و شهرهای بابلسر، ایزد شهر، سرخرود، محمودآباد، نور، رویان، نوشهر، چالوس، کلارآباد، نمک آبرود، متل قو، عباس ­آباد، نشتارود، تنکابن (شهسوار) و رامسر، فاصله بین جنگل و دریا نزدیکتر بوده و همین امر باعث شده تا منطقه­ ای خاص با زیبایی و صف­ ناپذیر را در این مناطق شاهد باشیم و سرمایه­ گذار و توریست بیشتری به این منطقه رغبت نشان دهند. 

برای خرید ویلا در نوشهر می توانید کلیک کنید و ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید

با توجه به عواملی که ذکر شد بیشترین ویلای ساحلی در شمال ، در استان مازندران و بویژه غرب این استان خرید می شود.

3) منظور از زمین یا ویلای ساحلی در شمال کشور  با قابلیت خرید چیست؟

زمین و یا ویلایی که در سمت ساحل دریا بوده و با بخش جنگلی منطقه مورد نظر فاصله بیشتری نسبت به ساحل داشته باشد را اصطلاحاً ویلا و یا زمین ساحلی می­نامند.

بعنوان مثال در استان مازندران و بویژه شهرهای نوشهر و رامسر که نزدیکترین فاصله بین جنگل و دریا وجود دارد، یک جاده سراسری بخش ساحلی و جنگلی را تقسیم می­نماید.

بخش شمالی جاده به عنوان ملک ساحلی و بخش جنوبی جاده به عنوان ملک­های جنگلی اطلاق می­شود.

ولی در استان­های دیگر همانند استان گیلان این موضوع فرق می­کند و بدلیل فاصله دورتر ساحل با جنگل، یک منطقه وسیع ­تری از املاک نزدیک ساحل دریا، بعنوان ملک ساحلی در نظر گرفته می­شوند.

همچنین در استان مازندران در بعضی مناطق همانند جنگل سیسنگان، بین ساحل دریا و جنگل سیسنگان فقط یک اتوبان وجود دارد و در بعضی نقاط دیگر فاصله به 2 الی 3 کیلومتر بیشتر نمی­رسد پس خرید ویلا در سیسنگان هم می تواند گزینه خوبی باشد.

جنگل گیسوم در استان گیلان نیز خصوصیات مشابه جنگل سیسنگان را داراست.

با توجه به تعریف ارائه شده، ویلا و زمین موجود در بخش ساحلی، بعنوان ویلا و زمین ساحلی اطلاق می­شود و ویلا و زمینی که در قسمت جنگلی باشد بعنوان ویلا و زمین جنگلی در نظر گرفته می­شود.

خرید ویلای ساحلی در سی سنگان شمال

4) چند نوع ویلا ساحلی و زمین ساحلی وجود دارد و خصوصیات آن­ها چیست؟

در کل دو نوع ویلا ساحلی و زمین ساحلی وجود دارد و عبارتند از ویلا و زمین ساحلی مستقل و شهرکی.

4-1) ویلا و زمین ساحلی مستقل

ویلا و زمین ساحلی مستقل به دو صورت می­باشد. گاهی اوقات در شمال کشور و بویژه استان مازندران، مشاهده می ­نمایید که یک خیابانی از جاده تا ساحل وجود دارد و دو طرف این خیابان ویلا و یا زمین وجود دارد.

یعنی از ابتدای جاده تا خود ساحل دریا بصورت چهار دیواری نمی­باشد و قطعات مختلفی در این خیابان وجود دارد، که به این قطعات اصطلاحاً مستقل گفته می­شود.

– یک نوع دیگر از ویلا و زمین ساحلی مستقل بصورت ملک جاده تا دریا می­باشد. یعنی از خود جاده تا چسبیده به ساحل دریا، بصورت چهاردیواری بوده و یک یا چند ویلا بصورت شخصی در آن ساخته شده و یا اینکه زمین، خالی از ویلا می­باشد.

4-2) ویلا و زمین ساحلی شهرکی برای خرید

ویلا و زمین ساحلی شهرکی نیز به دو صورت موجود می­ باشد.

– حالت اول بصورت شهرکی و از جاده به دریا می­ باشد. در این حالت درب ورودی شهرک از جاده اتوبان باز شده و ادامه شهرک تا لب ساحل دریا امتداد دارد.

معمولاً قطعات زمین و یا ویلا در چنین شهرک ­هایی بصورت شرقی غربی تقسیم­ بندی می­شوند. در شهرک­های ساحلی ویلا بصورت شمال جنوبی بندرت دیده می­شود.

– در حالت دوم، شهرک ساحلی از جاده تا دریا نمی­ باشد. در بعضی از شهرک­های ساحلی شمال کشور، در بخش جاده، ملک تجاری واقع شده و ممکن است از جاده تا دریا مربوط به چند مالک مختلف باشد.

بنابراین اینگونه شهرک ­ها یا فقط ورودی از سمت جاده را دارند و یا اینکه فقط ساحل دریا را دارند و مانند حالت اول، از جاده تا دریا نیستند. اگر دنبال خرید ویلا در نور و چمستان هستید پس همین الان کلیک کنید.

چنین شهرک­هایی به لحاظ ارزشی نسبت به حالت اول در درجه پایینتری قرار دارند.

خرید ویلا ساحلی در نمک آبرود شمال

5) طراحی بیشتر ویلاهای ساحلی شمال کشور از چه نوعی می­ باشند؟

طرح­های مختلفی از ویلا در شمال کشور جهت ساخت رایج می­باشد.

همچنین شهرک­های ساحلی شمال کشور بصورت شهرک قدیمی و جدید موجود می­باشند.

با توجه به قدیمی بودن و یا جدید بودن شهرک ساحلی در شمال کشور، نوع ویلاهای ساخته شده نیز متفاوت می­باشد.

5-1) شهرک­های ساحلی قدیمی

در شهرک­های ساحلی قدیمی اکثر ویلاهای ساحلی در شمال کشور، بصورت فلت (همکف) می­باشند.

همچنین در این شهرک­ها، زمین ویلاها بزرگ­تر بوده و فضای سبز بیشتر و زیباتری داشته و درختان زیاد با قامت بلند و میوه­ های متنوع را در آن می­توان مشاهده کرد.

– در بعضی از شهرک­های ساحلی قدیمی در شمال کشور نیز ویلا از نوع نیم پیلوت دیده می­شود که در گذشته ساخت چنین ویلاهایی در بخش ساحلی مرسوم بوده است.

– ویلای دوبلکس و تریپلکس نیز در شهرک­ های روبه دریا در گذشته، به میزان زیادی ساخته شده و در حال استفاده مالکین آن­ها می­باشد.

طرح­هایی که در گذشته و آن هم در بخش ساحل اجرا شده است، امروزه کارایی چندانی ندارد و همزمان با پیشرفت تکنولوژی و طراحی­ های مدرن، دیگر کسی تمایل به ساخت ویلا به سبک گذشته را ندارد.

5-2) شهرک­های ساحلی جدید برای خرید ویلا در شمال مناسب اند!

این شهرک­ها طی چند سال اخیر با سرعت زیادتری نسبت به گذشته در حال شکل­ گیری می­باشند. در شمال کشور بویژه غرب استان مازندران، شهرک­های ساحلی جدید با طرح و نمای مدرن، روزبه­ روز در حال افزایش می­ باشند.

این طرح از ویلاها طرفداران زیادی داشته و در مدت زمان کمی نیز به فروش خواهند رسید.

معمولاً در شهرک­های ساحلی جدید، ویلا به سبک روف گاردن ساخته می­ شود.

این نوع ویلاها به دلایل مدرن بودن، داشتن نورگیر زیاد، فضای سبز و محوطه­ کاری عالی، استخر در طبقه روف (حیاط خلوت)، ساده بودن، استخر داخل حیاط، نمای زیبای بیرونی، دکوراسیون داخلی زیبا و غیره در شمال کشور بویژه در ویلاهای ساحلی کنار دریا و ویلاهای ساحلی شهرکی متقاضی زیادی دارند.

هرچند براساس علایق شخصی بعضی از افراد، در حال حاضر نیز ویلای فلت مدرن در شهرک­های ساحلی جدید هم ساخت شود.

ولی بیش از 90 درصد ویلاهای ساحلی در غرب استان مازندران بویژه ساحل نوشهر، متل قو، رویان، نور، رامسر و… از نوع روف گاردن می­باشد. یکی از گزینه های پیشنهادی ما خرید ویلا در رویان شمال است.

همچنین در شهرک­های ساحلی به سبک جدید، کل خیابان­های شهرک بوسیله سنگ کوهی و یا آسفالت و… پوشیده شده و نورپردازی بسیار زیبا نیز در اطراف خیابان­های آن انجام می­شود.

سردر زیبا، در ورودی مدرن، نگهبانی 24 ساعته، فضای سبز عالی و… نیز از مشخصات شهرک لاکچری و لوکس ساحلی می باشد.

خرید ویلای ساحلی در رویان شمال

6) شهرک ساحلی لوکس و لاکچری چگونه می ­باشد؟

شهرک­هایی که در قسمت ساحل ایجاد شوند و خانه­ هایی به سبک مدرن و روز دنیا در آن ساخته شود و به لحاظ امنیت، نگهبانی، فضای سبز، مشاعات و مدیریت شهرک، کامل باشند، به عنوان شهرک لوکس و لاکچری شناخته می­گردند.

در بیشتر شهرک­های لوکس و لاکچری، طرح­ های ویلاهای ساخته شده به صورت یک شکل بوده و همگی از یک نوع نقشه خاص تبعیت می­کنند.

درب­ های ورودی زیبا با سردرهای بزرگ و چشم­ نواز و نمای بیرونی مدرن از ویژگی­های بارز این شهرک ­ها می­باشد.

نمونه این شهرک­ها را می­توان در زیباکنار گیلان، شهرک­های ساحلی نوشهر و رویان مازندران، شهرک­های ساحلی بابلسر، محمودآباد، نور، ایزدشهر، رامسر، متل قو، نمک آبرود، کلارآباد در مازندران مشاهده نمود. شما برای خرید ویلا نمک آبرود را هم می توانید هدف قرار دهید.

خیلی از شهرک­های ساحلی لوکس و زیبا در گذشته نیز وجود داشته و هم ­اکنون نیز رفت و آمد در آن­ها جریان دارد و فقط ویلاهای موجود در این شهرک­ها کمی قدیمی می­باشند.

شهرک­های ساحل لوکس و لاکچری همانند شهرک ساحلی ساحل آرام، شهرک ساحلی دنیای دریا، شهرک ساحلی ساحل دریا در نوشهر و شهرک­های ساحلی آکام شهر، پزشکان، ایزدشهر، امیرآباد، دیدی، نارنجستان، خزرشهر در ایزدشهر و محموآباد، شهرک ساحلی فردوس در رویان و مجموعه ویلاهای ساحلی آرش در زیباکنار گیلان از نمونه­های بیشمار شهرک­های ساحلی در شمال کشور می ­باشند.

7) خرید ویلای ساحلی در شمال به صورت لوکس و لاکچری چگونه است ؟

ویلای ساحلی لوکس و لاکچری به ویلایی گفته می ­شود که تمامی متدهای روز یک ساختمان لوکس در آن پیاده ­سازی شده و امکانات ویلا، چه داخل ویلا و چه خارج آن، از بهترین­ های موجود در دنیا باشد.

همچنین محوطه ­سازی، سیستم امنیتی، استخر، سونا، جکوزی، مستر بودن خواب­ ها، هوشمندسازی ساختمان و کلیه امکاناتی که یک ساختمان ویلایی می­تواند داشته باشد، در آن لحاظ شده باشد.

ویلای ساحل لوکس و لاکچری می­تواند به صورت شهرکی و یا مستقل باشد.

اگر بصورت شهرک باشد، معمولاً خانه ویلایی ساحلی چسبیده به دریا و یا بعبارتی خانه ویلایی قواره اول دریا می­باشد که هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ لوکس بودن، می­تواند مشخصات یک ویلای لوکس ساحلی را داشته باشد.

اگر ویلای ساحلی مستقل باشد، بصورت جاده به دریا خواهد بود و اکثر این ویلاها، بصورت لوکس و لاکچری می­باشند.

این نوع ویلاهای لوکس ساحلی را معمولاً می­توان در نوشهر مازندران، رویان و بعضی دیگر از شهرهای مازندران یافت.

8) نگهبانی و امنیت ویلاهای ساحلی شهرکی و مستقل به چه صورت می­باشد؟

معمولاً در شهرک­های ساحلی، در ابتدای ورودی شهرک، یک نگهبانی و یا سرایداری وجود داشته و بصورت 24 ساعته و شیفتی، امنیت شهرک تأمین می­گردد.

در ویلاهای ساحلی مستقل معمولاً علاوه بر ویلای مالک، یک ساختمان با بنای کوچکتر نیز در گوشه­ای از محوطه ویلا ساخته شده و بصورت دائمی امنیت آن ویلا تأمین می­گردد.

9) منظور از ویلای چسبیده به دریا، ویلای قواره اول آب، ویلای کنار دریا، ویلای لب ساحل چیست؟

در ابتدا منظور از ویلای چسبیده به دریا و یا چسبیده به آب را توضیح می­دهیم.

همانطور که از اسم آن مشخص می­باشد یعنی ویلایی که از سمت ساحل دریا اولین پلاک باشد و از سمت جاده جزء آخرین پلاک قرار گیرد.

ویلای قواره اول آب یا ویلای پلاک اول دریا هم، معنی­ای شبیه ویلای چسبیده به دریا را دارند. معمولاً ویلای ساحلی و یا زمین ساحلی که در قسمت ابتدایی ساحل دریا قرار داشته باشد بعنوان پلاک اول دریا اطلاق می­گردد.

در مورد ویلای کنار دریا می­توان هم به ویلای پلاک یک آب اشاره کرد و هم ویلایی که در سمت ساحلی قرار دارد و ممکن است پلاک دو، سه، چهار و غیره باشد.

عبارت ویلای لب ساحل هم همانند ویلای چسبیده به دریا، ویلای قواره اول آب و ویلای کنار دریا یک معنی را می­رساند و آن هم داشتن ویلا در کنار ساحل خزر در استان­های شمالی کشور می­باشد.

پس یکی دیگر از انتخاب های شما می تواند خرید ویلا ساحلی در نوشهر باشد.

10) امکانات امنیتی شهرک­های ساحلی شامل چه چیزهایی می­باشد؟

نگهبان 24 ساعته بصورت شیفتی، دوربین­های مداربسته در خیابان­های شهرک و درب ورودی، از امکانات اولیه حفاظت از شهرک های ساحلی در شمال کشور می­باشند.

چنانچه بدنبال ویلای لب ساحل در نوشهر، ویلای چسبیده به دریا در رویان، ویلای کنار دریا در متل قو و ویلای قواره اول در رامسر و نمک آبرود می ­باشید می­توانید از طریق مجموعه بانک اطلاعات املاک شمال  و تماس با مشاورین مربوطه (09113900963) به خواسته خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید