مقالات

مقالات خرید و فروش ویلا در شمال

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال کشور

هزینه خرید زمین و ویلا شهرکی در شمال

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال کشور

 

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال کشور ، به خیلی از موارد مختلف بستگی دارد. جدا از بحث گرانی ها و تورم های سالیانه، آیتم های زیادی هستند که در قیمت زمین و هزینه ساخت دخالت دارند که البته بیشترین افزایش قیمت مربوط به قیمت زمین می باشد. در آیتم هایی که توضیح خواهیم داد، در زیر به بعضی از این آیتم هایی که بیشتر در خرید و فروش زمین و ویلا در شمال کشور مرتبط می شود، اشاره خواهیم کرد.

1- مناطق توریستی

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال کشور ، به ویژه استان مازندران و بالاخص غرب این استان؛ نسبت به سایر مناطق شمالی بیشتر می باشد ،  چرا که این منطقه توریستی پذیرتر بوده و حجم رفت و آمد، ساخت و ساز و خرید و فروش در غرب مازندران بسیار زیادتر می باشد و به همین علت، در این مناطق به ویژه مناطق بین شهری و بین دریا و جنگل در مقایسه با سایر مناطق مشابه در شمال کشور، قیمت زمین برای ساخت بیشتر می باشد.

 

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال

مثلا مناطق اطراف متل قو، نمک آبرود، نوشهر و رویان نسبت به اطراف چمستان و محمودآباد، قیمت زمین ها و ویلاها گران تر می باشد.

2- فاصله کم بین دریا و جنگل

در ادامه مورد اول، باید خاطرنشان کنیم که فاصله کم بین دریا و جنگل در مناطق شهر مثل قو، نمک آبرود، کلارآباد، رویان، نور و به ویژه شهر نوشهر، نیز عامل مهمی در افزایش قیمت زمین های این منطقه داشته است. و این مورد نیز در هزینه خرید زمین و ویلا در شمال کشور تاثیر گذار خواهد بود.

 

هزینه خرید زمین و ویلا جنگلی در شمال

3- موقعیت خاص اقتصادی

بعضی از شهرها نیز موقعیت خاص اقتصادی و یا توریستی دارند که آینده آنها را به لحاظ ارزش افزوده ملک در سال های آینده بیشتر می کند.

مثلا شهر نوشهر، منطقه ویژه اقتصادی می باشد و در آینده نزدیک ، بندر نوشهر به منطقه آزاد تجاری تبدیل خواهد شد که عامل مهمی در رشد و توسعه این شهر محسوب خواهد شد.

 

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال

 

همچنین این شهر دارای فرودگاه نیز می باشد که رفت و آمد را برای مشتریان گرامی آسان تر می نماید.

4- نزدیکی به جاده چالوس تهران

مورد بعدی نزدیک بودن شهرهای غرب مازندران به جاده بسیار زیبای چالوس می باشد که در آینده نزدیک پس از افتتاح بزرگراه چالوس به تهران، موقعیت مناطق غرب استان به ویژه شهر نوشهر به لحاظ اقتصادی، دوچندان خواهد شد.

5- فروشگاه های برند و هتل های چندستاره

فروشگاه های برند و هتل های چندستاره نیز در سال های اخیر در غرب مازندران به میزان زیادی در حال ساخت بوده و یا ساخته شده، که این عامل نیز در جذب سرمایه گذاران به این منطقه و افزایش قیمت زمین و ویلا تاثیر به سزایی داشته است.

 

هزینه خرید زمین و ویلا در شمال

6- شهرکی بودن و یا مستقل بودن زمین

شهرکی بودن و یا مستقل بودن زمین نیز در قیمت آن تاثیر داشته و شهرک های برند با امکانات عالی نسبت به شهرک های کوچک دارای قیمت زمین و ویلای گران تری می باشند.

بزرگ بودن شهرک، داشتن مشاعات زیاد (زمین بازی، استخر، وسایل ورزشی و …)، شیفت نگهبانی 24 ساعته، ویلاهای یکدست و مدرن، ساختار شهرکی خوب، سنگفرش بودن جاده های شهرکی، سطح ارتفاعی که شهرک در آن واقع شده، ساحلی و یا جنگلی بودن شهرک و غیره می تواند در قیمت زمین و ویلای آماده تاثیرگذار باشد.

در مورد زمین های مستقل نیز، ساحلی و یا جنگلی بودن، سطح ارتفاعی که زمین در آن واقع شده، دسترسی راحت به زمین، موقعیت مکانی زمین و غیره بسیار تاثیرگذار در قیمت آن می باشد.

 

هزینه خرید زمین و ویلا در کلارآباد

مشاوره

در مطالب بعدی انشاءالله موارد بیشتری را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند. چنانچه جهت خرید و فروش زمین و یا ویلا در غرب مازندران اقدام نموده اید می توانید با تماس با مشاورین مجموعه بانک اطلاعات املاک شمال در محیطی امن و صادقانه به خواسته خود برسید.

تماس با مدیریت: (دکتر امامی) 09113900963

دیدگاهتان را بنویسید